Μία νέα νίκη-έστω και αμφιλεγόμενη- είναι αυτή που πέτυχαν οι ποδηλάτες και μοτοσυκλετιστές της εταιρίας παράδοσης γευμάτων Deliveroo, καθώς μετά από μία εβδομάδα απεργιακών κινητοποιήσεων, η εταιρία τους υποχρεώθηκε να αποσύρει την υποχρεωτική αλλαγή του τρόπου πληρωμής τους.
Η Deliveroo, που απασχολεί σήμερα περισσότερους από 3.000 ταχυμεταφορείς δικυκλιστές, με πρόσχημα ένα δοκιμαστικό σχήμα αμοιβής σε κάποιες περιοχές παράδοσης των γευμάτων, απαίτησε από τους εργαζομένους να υπογράψουν νέες συμβάσεις, στην περίπτωση που αρνιόντουσαν θα απολύονταν.
Προχθές η εταιρία αναγκάστηκε να πάρει πίσω την αξίωση της αυτή. Αιτία ήταν η δυναμική κινητοποίηση των εργαζομένων.
Το δοκιμαστικό σχήμα της εταιρίας προέβλεπε ότι οι μεταφορείς σε πέντε περιοχές του Λονδίνου θα πληρώνονται για κάθε παράδοση γεύματος που κάνουν με 3,75 λίρες.
Μέχρι πρόσφατα οι εργαζόμενοι αμείβονταν με 7 λίρες την ώρα συν 1 λίρα για κάθε παράδοση.
Οι ντελιβεράδες εκδήλωσαν την έντονη αντίδραση τους στα σχέδια της εταιρίας, καταγγέλλοντας ότι το προτεινόμενο σχήμα θα τους αποδίδει ακόμη λιγότερα έσοδα από τα ήδη λίγα που βγάζουν.
Ταυτόχρονα υποστήριξαν πως το νέο σχήμα θα τους υποχρεώνει να δουλεύουν για το τίποτα και ότι θα αυξηθεί σημαντικά ο κίνδυνος ατυχημάτων εξαιτίας ακόμη μεγαλύτερης βιασύνης στις ώρες αιχμής.
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι ικανοποιήθηκαν από την υποχώρηση της εταιρείας θεωρώντας την κίνηση αυτή ως νίκη του αγώνα τους. Ωστόσο κάποιοι ήταν επιφυλακτικοί υποστηρίζοντας ότι η στρατηγική της εταιρείας δεν έχει αλλάξει, καθώς η διεύθυνση υπογράφει ήδη τις νέες συμβάσεις των 3,75 λιρών ανά παράδοση με νέους ντελιβεράδες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Deliveroo επιλέγει να απασχολεί τους εργαζομένους της ως αυτοαπασχολούμενους. Το εργασιακό αυτό καθεστώς της δίνει τη δυνατότητα να μη χορηγεί επιδόματα υγείας και αδείας.
Με το νέο σχήμα αμοιβής, επιχειρεί να μην πληρώνει ούτε και το κατώτατο ωρομίσθιο που προβλέπει η νομοθεσία.
Τα έσοδα της Deliveroo το 2016 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 130 εκατ. Λίρες. Πρόσφατα η αξία της αποτιμήθηκε στο 1 δισ. δολάρια.