Ο αριθμός των θυμάτων το τοποθετεί στην πρώτη θέση μιας τραγικής λίστας…
Το χειρότερο ναυτικό δυστύχημα στην ιστορία, θύμισε Τιτανικό, αλλά μέτρησε πολύ περισσότερες ζωές χαμένες στο αφιλόξενο βυθό.
Και είναι πολύ πιο πρόσφατο…
Γιατί ο Τιτανικός της Ασίας τοποθετείται στις 20 Δεκεμβρίου του 1987 και μετράει περισσότερους από 4000 νεκρούς…
Τόσοι άνθρωποι χάθηκαν όταν το επιβατηγό πλοίο «Dona Paz» συγκρούστηκε με το πετρελαιοφόρο «Vector 1» στις Φιλιππίνες…
Το Dona Paz, κατευθυνόταν από το νησί Leyte προς την Μανίλα με 4.400 επιβάτες. Μόνο που το πλοίο μπορούσε να μεταφέρει μόλις 1.424 άτομα.
Το βράδυ της 20ης Δεκεμβρίου του 1987,το επιβατηγό πλοίο Dona Paz συγκρούεται με το δεξαμενόπλοιο Vector 1 -το όποιο μετέφερε 8.800 βαρέλια βενζίνης και πετρελαίου- και τυλίγεται στις φλόγες.
Οι επιβάτες του πλοίου, πανικόβλητοι, αναγκάστηκαν να πηδήξουν μέσα σε μια φλεγόμενη και γεμάτη από καρχαρίες θάλασσα.
Σωσίβια και λέμβοι δεν υπήρχαν.
Ήταν κλειδωμένα και κανείς δεν… σκέφτηκε να τα ξεκλειδώσει.
Ο πανικός δεν αφορούσε μόνο στους επιβάτες.
Ο πανικός ήταν μεγάλος κυρίως γα το πλήρωμα…
Μέσα σε μόλις δύο ώρες το πλοίο βυθίστηκε..
Δύο ώρες μετά τη βύθιση, το ακολούθησε και το δεξαμενόπλοιο.
Τέσσερις ώρες μετά από την σύγκρουση τα δύο πλοία είχαν χαθεί και παντού υπήρχαν νεκροί…
Και όσοι μπορεί να ήταν ακόμα ζωντανοί θα περίμεναν πολλές ώρες ακόμα για να μπορέσουν να σιγουρευτούν ότι σώθηκαν.
Κάποιοι δεν τα κατάφεραν τόσο πολύ…
Και αυτό γιατί, οι αρχές των Φιλιππίνων ενημερώθηκαν για το συμβάν, οχτώ ώρες αργότερα, ενώ χρειάστηκαν άλλες οχτώ επιπλέον ώσπου να οργανωθούν και να δράσουν!
Το πλήρωμα δεν είχε ξεχάσει μόνο τα σωστικά μέσα. Είχε ξεχάσει και να εκπέμψει σήμα κινδύνου! Άλλωστε, πώς να το κάνει αυτό, αφού δεν διέθετε ούτε ασύρματο!
Τελικά, δεκαέξι ώρες μετά το δυστύχημα όταν πλέον έφτασαν στον τόπο της τραγωδίας, δε βρήκαν τίποτα στην επιφάνεια της θάλασσας…
Και ας είχε γίνει μόλις ο υγρός τάφος για 4.341 ανθρώπους…
Η εταιρεία μετά το συμβάν δήλωσε πως εκείνη τη μοιραία νύχτα, στο πλοίο επέβαιναν 1.583 άνθρωποι και τα μελή του πληρώματος ήταν 58. Παρά το γεγονός πως πλέον είναι γνωστό ότι αυτό δεν αληθεύει και οι άνθρωποι που πνίγηκαν κείνη την μέρα υπερβαίνουν τους 4000, ο επίσημος ακριβής αριθμός των επιβαινόντων δεν έχει γίνει γνωστός. Το νούμερο 4.341 προκύπτει από τις έρευνες των αρχών και όχι από καταλόγους της εταιρείας.
Μόνο 34 άνθρωποι κατάφεραν, σαν από θαύμα, να σωθούν.
Και εκείνοι ήταν που μπόρεσαν να περιγράψουν το τι είχε συμβεί.
Οι 21 από αυτούς ήταν επιβάτες του Dona Paz. Οι υπόλοιποι 13 ήταν τα μέλη του πληρώματος του δεξαμενόπλοιου.
Από τους 21 επιβάτες του επιβατηγού που σώθηκαν, μόνο ο ένας ήταν καταγεγραμμένος στη λίστα.
Αυτό και μόνο αποδείκνυε, το πραγματικό μέγεθος του αριθμού των νεκρών…
Όσον αφορά στο πως φτάσαμε σε αυτό το αποτέλεσμα, το τελικό πόρισμα αναφέρει ότι τόσο ο καπετάνιος, όσο και τα μέλη του πληρώματος, βρισκόταν στην καμπίνα τους την ώρα εκείνη.
Το πλοίο κυβερνούσε, μόνος του, ένας άπειρος ναυτικός…
Ήταν εκείνος που είχε το πηδάλιο του Τιτανικού της Ασίας…