Πενία τέχνας κατεργάζεται έλεγαν οι πρόγονοί μας και καθημερινά αυτό αποδεικνύεται. Στην Ουκρανία κάτι η αλματώδης αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου, κάτι η ανέχεια οδήγησε πολλούς οδηγούς να μετατρέψουν τα αυτοκίνητά τους σε… καυσοξυλοκίνητα!
Όλο και περισσότεροι στην Ουκρανία στρέφονται στις μετατροπές αυτές για να κινούν τα αυτοκίνητά τους με το ελάχιστο δυνατό κόστος.
Η τεχνογνωσία είναι παλιά, πριν ακόμα από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο οχήματα είχαν ως κινητήρια δύναμη την καύση του ξύλου. Σήμερα η ανάγκη έφερε ξανά στην επιφάνεια αυτή τη δυνατότητα.
Κυρίως στα παλιότερα και πιο ενεργοβόρα αυτοκίνητα τοποθετούν έναν καυστήρα στον οποίο καίγονται τα ξύλα και τα αέρια μέσω ενός δοχείου που τα ψύχει διοχετεύονται στον κινητήρα.
Με περίπου κιλά ξύλα μπορούν να διανύσουν μια απόσταση χιλιομέτρων και κόστος το ένα τρίτο σε σχέση με το αέριο.
Μάλιστα υποστηρίζουν ότι είναι λιγότερο ρυπογόνος τρόπος.
Άλλοι βάζουν στον καυστήρα στο πίσω μέρος ενώ όσοι κινούνται σε κεντρικότερες περιοχές τον τοποθετούν μέσα στο πορτ μπαγκάζ καθώς η πατέντα αυτή απαγορεύεται.
Πάντως οι αρχές δεν σκέφτονται την καταστολή και το κυνήγι της πατέντας αλλά να μελετήσουν αν υπάρχει κίνδυνος και ίσως τότε καταχωρηθεί ως μέσο ενέργειας για οχήματα.